Spring naar content

Doelgroep en persona

We begrijpen dat het uitdagend kan zijn om precies te weten wie jouw (potentiële) klanten zijn. Maar stel je voor: jouw bedrijf raakt altijd de juiste snaar bij je doelgroep, waardoor je bedrijf sneller groeit in naamsbekendheid, leads en omzet. Dat kan alleen als je de juiste doelgroep duidelijk in kaart hebt. Wil je ook meer resultaat uit je marketing? Buro Koorts helpt je graag.

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat doen we bij het vaststellen van jouw doelgroep en persona?

Onze stap-voor-stap aanpak is helder. Eerst bepalen we samen je ideale doelgroep. Vervolgens analyseren we wat jouw doelgroep denkt, doet en wil. Zo kunnen we strategieën ontwikkelen die naadloos aansluiten bij hun behoeften, om zo jouw bedrijf te laten groeien. Deze doelgroep verwerken we in een mooie visuele uiting. Dit wordt de persona van jouw ideale klant. Afhankelijk van jouw product of dienst kunnen dat er één of meer zijn. Bij een persona maken we een zeer gedetailleerde omschrijving  en visuele weergave van een gebruiker van jouw product of dienst.

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van het vaststellen van jouw doelgroep en het maken van een persona. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Goed of Best, óf als onderdeel van een groeiprogramma.

Plannen

Je hebt niet zomaar inzicht in de doelgroep, daar is onderzoek voor nodig. Met aannames over de doelgroep loop je het risico dat je je op de verkeerde doelgroep richt. Dit kan leiden tot verkeerde keuzes. Daarom starten we altijd met een helder plan, waarin we ons écht verdiepen in jouw doelgroep.

Doen

We brengen jouw doelgroep en persona op verschillende manieren in kaart. Denk aan het analyseren van data uit je eigen klantenbestand of Google Analytics. Maar we gaan verder en gaan ook in gesprek met jouw klanten. Via verschillende bronnen proberen we op deze manier zoveel mogelijk informatie over je doelgroep te verzamelen. Op basis daarvan doen we een concreet voorstel en maken we een visuele persona op.

Controleren

Wanneer we jouw doelgroep en persona in kaart hebben gebracht, controleren we dit altijd bij jou en jouw collega’s. Komt het overeen met wat je dacht? Of moeten er nog wat zaken aangepast worden?

Optimaliseren

Kies je voor een abonnement? Dan blijven we de doelgroep controleren. We houden de data continu in de gaten met onze kwartaalrapportages.

Waarom is het belangrijk om je doelgroep scherp te hebben?

Het begrijpen van je doelgroep is belangrijk voor het succes van jouw marketing. Zonder een helder beeld van je doelgroep, loop je het risico energie en middelen te verspillen aan strategieën die geen impact hebben. Onze aanpak is stapsgewijs en actiegericht. We zorgen niet alleen dat je met de juiste strategieën je publiek aanspreekt, maar ook een duurzame relatie met hen opbouwt. Daarbij houden we ook rekening met de verschillende gedragsvoorkeuren voor onze klanten.

Start vandaag met het scherp krijgen van je doelgroep

Kunnen wij jou helpen met het definiëren van jouw doelgroep en persona? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen, resultaat en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Door te werken op basis van gedragsvoorkeuren, vullen we elkaar aan. Zo halen we het beste in elkaar naar boven.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!