Spring naar content

Data en analytics

Marketing zonder data is als wandelen met een blinddoek. Als je zonder data campagnes draait, is de kans op succes kleiner. Bij Buro Koorts is het analyseren van jouw data – op zowel je website als alle overige kanalen – één van onze belangrijkste pijlers. Wij geloven namelijk dat de beste beslissingen doordacht worden genomen, onderbouwd met cijfers en inzichten. Zo zorgen we ervoor dat jij resultaat behaalt. Of dat nu gaat om meer naamsbekendheid, leads of omzet.

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat is data en analytics?

Hoe komen bezoekers op jouw website? Welke pagina’s worden het meeste bezocht? En welke campagnes leveren het meeste resultaat op? Als ondernemer wil je antwoord hebben op deze vragen. Dat kan met behulp van het analyseren van data. Het klinkt ontzettend cliché, maar het is zeker waar: meten is weten. Door de juiste analyses te doen en te kijken naar de juiste cijfers, zorg je ervoor dat je jouw marketing-inspanningen optimaal kan verbeteren om jouw doelen te behalen.

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van data analyses. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Goed of Best, óf als onderdeel van een groeiprogramma. Wanneer we aan de slag gaan met data analyses, doorlopen we de volgende stappen.

Plannen

Wanneer we aan de slag gaan met de marketing voor jouw bedrijf, starten we altijd met een 0-meting. We rapporteren dit op een heldere en duidelijke manier. We kijken hierin letterlijk naar het 0-punt: wat zijn het aantal bezoeken nu, wat deed het in het verleden goed, en waar liggen de kansen?

Doen

We houden de data doorlopend in de gaten bij alles wat we doen. Stel, we gaan aan de slag met Google Ads. Dan monitoren we bijvoorbeeld het aantal conversies, het doorklikpercentage en de kosten per conversie. Per kanaal, campagne en doelstelling houden we de resultaten nauwlettend in de gaten en sturen we uiteraard direct bij waar nodig. Ook kijken we altijd naar het gedrag op jouw website met behulp van tools als Mouseflow.

Controleren

We controleren de resultaten die we hebben behaald. Vaak kijken we daarbij naar de conversies en de return-on-investment (ROI) die worden behaald. Dat zijn immers vaak de belangrijkste marketingdoelen. Het gaat dan om bijvoorbeeld het aanvragen van een offerte, het kopen van een product of een donatie doen. Daarin zijn we altijd 100% transparant. Het is en blijft jouw data, wij zorgen ervoor dat jij op een heldere manier de resultaten van onze inspanningen ziet.

Optimaliseren

Op basis van de data verbeteren we. We passen campagnes aan, beoordelen wat werkt en gaan werken aan nóg betere resultaten. Zo zorgen we ervoor dat jij de doelen haalt die je voor ogen hebt.

Waarom data analyseren?

Data analyse gaat verder dan simpelweg kijken naar cijfers. Het gaat over het zien van de verbanden en kansen tussen de cijfers heen. Goede data-analyse is de sleutel tot slimmer ondernemen. Door jouw data te analyseren krijg je inzicht in wie je klanten zijn, wat ze nodig hebben en hoe ze met jouw bedrijf omgaan. Zo kun je nauwkeuriger targeten en betere uitingen communiceren. Daarnaast verhoog je met data analyses jouw return-on-investement. Je weet namelijk welke activiteiten werken en welke niet, waardoor je je budget effectiever kunt inzetten. De markt verandert voortdurend. Met data analyses kun je jouw activiteiten aanpassen. Daarmee zet je niet zomaar stappen, maar maak je grote sprongen vooruit. Met onze hulp blijf je continu verbeteren, waardoor jouw onderneming groeit en bloeit.

Start vandaag met data analyses

Kunnen wij jou helpen met het analyseren van je data? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen, resultaat en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Door te werken op basis van gedragsvoorkeuren, vullen we elkaar aan. Zo halen we het beste in elkaar naar boven.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!