Spring naar content

Conversie optimalisatie

Heb je al bezoekers op je website, maar wil je dat ze méér doen dan alleen rondkijken? Bij Buro Koorts steken we de handen uit de mouwen om van jouw website een te maken. Met behulp van conversie optimalisatie (CRO) zorgen we ervoor dat jouw bezoekers daadwerkelijk actie ondernemen. Zo krijg je meer conversies én meer resultaat; en dat met hetzelfde aantal bezoekers.

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat is conversie optimalisatie?

Eigenlijk zegt de naam het al: conversie optimalisatie gaat over het optimaliseren van je website om zo de conversies te verhogen. Conversies zijn de doelen die je wilt behalen op je website. Het gaat hierbij niet om de hoeveelheid mensen die je site bezoeken, maar om wat ze doen als ze er zijn. Dit kan van alles zijn: van het aanvragen van een e-book tot het invullen van een formulier of het klikken op een link. Conversie optimalisatie doen we op basis van data; alle aanpassingen en ideeën worden zorgvuldig onderbouwd. En uiteraard beginnen we op de belangrijkste pagina’s, zodat jij snel resultaat ziet.

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van conversie optimalisatie. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Goed of Best, óf als onderdeel van een groeiprogramma. Wanneer we aan de slag gaan met conversie optimalisatie, doorlopen we de volgende stappen.

 

Plannen

We beginnen met een duidelijk plan volgens het See-Think-Do-Care model, waarbij we ons als eerste focussen op de Do-fase. We starten met het in kaart brengen van jouw conversiedoelen. Wat is het doel van de pagina? En wat moeten bezoekers doen? We maken een plan van aanpak, zodat jij weet waar we mee aan de slag gaan.

Doen

Aan de hand van gedegen onderzoek en hypothesen voeren we een 0-meting uit en starten we de optimalisatieprocessen. Ons doel? Zorgen dat jouw bezoekers doen wat jij wilt! We doen alle analyses volgens onze eigen unieke werkwijze, waarbij we gebruik maken van onze Buro Koorts Conversie Kaarten.

Controleren

Zodra de optimalisaties zijn doorgevoerd, gaan we testen. Werkt het? Wat kan er beter? En hoe gedragen mensen zich nu op de website? Daarvoor gebruiken we tools als MouseFlow of Hotjar, waarmee we inzicht hebben in het gedrag van jouw bezoeker.

Optimaliseren

We stoppen natuurlijk niet na een succesvolle test. We blijven monitoren, aanpassen en verder optimaliseren om de resultaten voor jouw bedrijf steeds verder te verbeteren.

Waarom conversie optimalisatie?

Bij Buro Koorts geloven we dat groei voort kan komen uit het beter benutten van wat je al hebt. Het heeft namelijk geen zin om te investeren in SEO, Google Ads of social media wanneer je basis niet in orde is. Conversie optimalisatie verhoogt de effectiviteit van jouw website, waardoor je meer resultaat behaalt zonder te investeren in nieuwe bezoekers. Door continu te optimaliseren, kunnen je groeien door bezoekers om te zetten in klanten, wat resulteert in een verhoogde omzet en winst. Dit alles doen we met een flinke dosis enthousiasme, omdat we met alle liefde bedrijven zoals die van jou te groeien!

Start vandaag met conversie optimalisatie

Kunnen wij jou helpen met conversie optimalisatie? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen, resultaat en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Door te werken op basis van gedragsvoorkeuren, vullen we elkaar aan. Zo halen we het beste in elkaar naar boven.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!