Spring naar content

Google Shopping

Wil je jouw producten direct onder de aandacht brengen van potentiële kopers? Met Google Shopping zetten we jouw artikelen in de spotlight op het moment dat jouw doelgroep actief op zoek is op Google. Wij zorgen ervoor dat je met Google Shopping jouw producten verkoopt!

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat is Google Shopping?

Google Shopping maakt het mogelijk om producten direct in de Google zoekresultaten te tonen. Als een potentiële klant naar specifieke producten zoekt, verschijnen deze als afbeeldingen bovenaan of naast de zoekresultaten, compleet met prijsinformatie en waar je ze kunt kopen. Dit maakt het voor consumenten gemakkelijker om snel producten te vergelijken en te beslissen waar ze willen kopen. Het mooie van Google Shopping is dat het heel visueel is en direct de aandacht van de consument grijpt.

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van Google Shopping. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Goed of Best, óf als onderdeel van een groeiprogramma. Wanneer we aan de slag gaan met Google Shopping, doorlopen we de volgende stappen.

 

Plannen

We beginnen met een duidelijk plan op basis van je doelstellingen en doelgroep. We bepalen de juiste strategie en stellen concrete doelen op. We selecteren de relevante campagne-instellingen zoals de locatie, budgetten en de juiste biedstrategie.

Doen

Vervolgens zetten we de Google Shopping campagnes op in Google Ads. We zorgen ervoor dat we alles tot in de puntjes klaarzetten voor optimaal resultaat. Ons doel? Zorgen dat jouw potentiële doelgroep geïnteresseerd raakt én die aankoop doet!

Controleren

Na het lanceren van de campagnes monitoren we de resultaten nauwkeurig. We analyseren welke advertenties het beste werken en waar verbeteringen mogelijk zijn. Hiervoor gebruiken we tools zoals Google Analytics.

Optimaliseren

We blijven de campagnes continu optimaliseren. Dit doen we door onder andere A/B-testen en het aanpassen van targeting en de advertenties. Zo zorgen we ervoor dat jouw Google Shopping campagnes steeds beter presteren en meer conversies opleveren.

Waarom Google Shopping?

Stel je voor dat je producten direct zichtbaar zijn op Google, precies op het moment dat potentiële klanten ernaar zoeken. Klinkt goed, toch!? Google Shopping maakt dit mogelijk. Met Google Shopping plaats je jouw producten vooraan in de digitale etalage. Klanten zien jouw producten met prijzen, nog vóórdat ze je website bezoeken. Dit verhoogt de kans op klikken naar je website én daadwerkelijke aankopen.

Daarnaast biedt Google Shopping uitgebreide mogelijkheden om je resultaten te meten en te analyseren. Zo kun je zien welke producten het best presteren en je advertentiestrategie daarop aanpassen. Google Shopping is het meest effectief als het onderdeel is van een geoptimaliseerde en doordachte strategie, met bijvoorbeeld andere campagnetypen als Performance Max, Search of Display. We helpen je graag de beste combinatie te vinden.

Start vandaag met Google Shopping

Kunnen wij jou helpen met Google Shopping? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen, resultaat en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Door te werken op basis van gedragsvoorkeuren, vullen we elkaar aan. Zo halen we het beste in elkaar naar boven.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!