Spring naar content

Google Display

Buro Koorts helpt je om effectieve Google Display campagnes op te zetten die jouw doelgroep aanspreken én resultaat behalen. Onze gecertificeerde collega’s zorgen ervoor dat jouw bedrijf zichtbaar is op de juiste websites en apps die zijn aangesloten bij het displaynetwerk, zodat je meer bezoekers én meer resultaat behaalt.

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat is Google Display?

Met Google Display kun je verschillende soorten visuele advertenties maken, zoals afbeeldingen, video’s en dynamische banners. Deze advertenties worden getoond aan gebruikers op basis van hun interesses, zoekgedrag en demografische gegevens. We maken daarbij gebruik van hele gerichte targetingopties. Zo zorgen we ervoor dat jouw advertenties gezien worden door exact de juiste doelgroep. Richt jij je bijvoorbeeld op de verkoop van banken? Dan zorgen we ervoor dat je bijvoorbeeld zichtbaar bent bij mensen die bezig zijn met hun interieur.

In tegenstelling tot zoekadvertenties – die verschijnen in de zoekresultaten van Google – worden display-advertenties óók op andere websites of apps getoond. Met display advertenties kun je jouw merk, producten of diensten onder de aandacht brengen bij mensen die nog niet actief op zoek zijn, maar wel interesse kunnen hebben. Het displaynetwerk van Google bestaat namelijk uit miljoenen websites.

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van Google Display. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Goed of Best, óf als onderdeel van een groeiprogramma. Wanneer we aan de slag gaan met Google Display, doorlopen we de volgende stappen.

 

Plannen

We beginnen met een duidelijk plan op basis van je doelstellingen en doelgroep. We bepalen de juiste strategie en stellen concrete doelen op. We selecteren de relevante campagne-instellingen zoals de locatie, budgetten en de juiste biedstrategie. Ook stellen we doelgroep signalen in op basis van zoekwoorden, websites en interesses om Google te helpen de juiste doelgroep te vinden.

Doen

We beginnen met het opstellen van een plan. We bepalen allereerst welke doelgroepen we willen benaderen én kijken naar de juiste targeting opties. Of het nu gaat om demografische gegevens, interesses of remarketing – we zorgen ervoor dat je advertenties bij de juiste mensen terechtkomen.

Controleren

Vervolgens zetten we de Google Display advertenties op in Google Ads. We maken gebruik van advertenties die zijn afgestemd op het gedrag van jouw bezoekers. We maken beelden, banners en teksten die aanspreken. Ons doel? Zorgen dat jouw potentiële doelgroep geïnteresseerd wordt in jouw diensten of producten.

Optimaliseren

We blijven de campagnes continu optimaliseren. Dit doen we door onder andere A/B-testen en het aanpassen van targeting en de inhoud van de advertenties. Zo zorgen we ervoor dat jouw Google Display campagnes steeds beter presteren en meer resultaten opleveren, zoals websitebezoeken of conversies.

Waarom Google Display?

Met Google Display kun je jouw advertenties tonen op meer dan 2 miljoen websites en meer dan 650.000 apps. Het geeft je dus een ongekend groot bereik met enorm veel potentie. Het grote voordeel van Google Display zijn de targetingopties; je kunt jouw doelgroep nauwkeurig benaderen op basis van interesses, gedrag en demografie. Zo zorg je ervoor dat je jouw marketingbudget op een goede manier inzet.

Eén beeld zegt meer dan duizend woorden en dat is ook zeker het voordeel van Google Display; je kunt namelijk laten zien wat je aanbod is. Google Display helpt met naamsbekendheid én conversies. Een win-win situatie. Google Display is het meest effectief als het onderdeel is van een geoptimaliseerde en doordachte strategie, met bijvoorbeeld andere campagnetypen als Performance Max, Shopping of Search. We helpen je graag de beste combinatie te vinden.

Start vandaag met Google Display

Kunnen wij jou helpen met Google Display? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen, resultaat en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Door te werken op basis van gedragsvoorkeuren, vullen we elkaar aan. Zo halen we het beste in elkaar naar boven.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!