Spring naar content

Contentkalender

Wil je méér impact maken met de content die je deelt? Wij helpen je graag met het maken van een doeltreffende contentkalender, waardoor je meer resultaat uit je marketing haalt. Een goede en praktische contentkalender is belangrijk voor het creëren, plannen en publiceren van content die aansluit op de interesses van jouw doelgroep. Wij zorgen ervoor dat je altijd de juiste boodschap op het juiste moment bij de juiste doelgroep deelt.

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat is een contentkalender?

Eigenlijk zegt de naam het al: een contentkalender is een planning die wordt gebruikt voor het organiseren, maken, plannen en beheren van content voor verschillende (online) kanalen. In een contentkalender leg je vast wie, wat, wanneer en waar je content gaat creëren en publiceren. Een contentkalender bestaat uit het type content (zoals een blog of social media post), het onderwerp of thema, de doelgroep, de kanalen én de eindverantwoordelijke. Bij Buro Koorts gebruiken we voor een contentkalender ons eigen ‘Message House’. Dit is een middel waarmee we jouw kernboodschap (propositie) concreet maken in pijlers en onderbouwingen.

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van een contentkalender. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Goed of Best, óf als onderdeel van een groeiprogramma. Wanneer we aan de slag gaan met een contentkalender, doorlopen we de volgende stappen.

Plannen

We starten met het ontwikkelen van een contentkalender volgens ons uniek ‘Message House’ model. Hierbij brengen we jouw kernboodschap, doelgroep en marketingdoelen in kaart. We analyseren je huidige contentstrategieën en bepalen kansen voor verbetering. Samen bepalen we de juiste mix van contenttypen, thema’s en kanalen die gaan zorgen voor resultaat.

See Think Do Care – Een Effectief Marketingmodel

Doen

Met een duidelijk plan gaan we aan de slag. We creëren een gestructureerde contentkalender die jouw kernboodschap helder en overtuigend communiceert. Hierbij maken we gebruik van diverse contenttypen zoals blogs, social media posts, interviews en referenties. We zorgen voor een goede verdeling van content over verschillende kanalen en tijden.

Controleren

Zodra de contentkalender staat, stemmen we die natuurlijk altijd af met jou. En als je akkoord bent, dan plannen we de content in. Dat doen we met onze social media tool ‘Coosto’, waarin we ook kunnen zien hoe mensen reageren op de content die we delen.

 

Optimaliseren

Kies je voor een abonnement? Dan blijven we je contentkalender voortdurend verbeteren om de impact te maximaliseren. Meestal werken we op basis van een maand of kwartaalkalender. We vinden naar nieuwe kansen om je verhaal nóg effectiever over te brengen en je marketingdoelen te bereiken.

Waarom een contentkalender?

Een contentkalender is onmisbaar in marketing. Het zorgt voor structuur en richting in je contentcreatie. Daarnaast verbetert de efficiëntie omdat je vooruit kunt plannen en last-minute content niet meer nodig is. Een goede planning geeft rust én geeft je de ruimte om na te denken over verbetermogelijkheden. Hierdoor bereik je betere resultaten! Tot slot helpt een contentkalender je om duidelijkheid te geven over taken en verantwoordelijkheden. Je weet precies wanneer je input nodig hebt van collega A en wanneer je het interview met collega B af moet hebben. Wij werken voor al onze klanten met een contentkalender, die de basis vormt voor onze blogs, interviews, referenties, casussen, social media en al het andere content.

Start vandaag met jouw contentkalender

Kunnen wij jou helpen met een contentkalender? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Onze marketeers hebben alle kennis in huis om jouw bedrijf het podium te geven dat het verdient.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!