Spring naar content

AI-chatbot

Stel je voor; een potentiële klant komt op jouw website en krijgt direct een vriendelijke servicemedewerker te spreken die precies het juiste antwoord geeft. Zónder dat het jou of jouw collega’s tijd kost. Klinkt perfect, toch? Met onze AI-chatbots helpen we jou om jouw klantenservice te optimaliseren én om leads binnen te halen. We bouwen, trainen en beheren AI-chatbots die geautomatiseerde klantenservice bieden, waarmee je snel en foutloos kan reageren op vragen. Zo bespaar je kosten en is je team op een andere manier inzetbaar.

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat is een AI-chatbot?

Een AI-chatbot is software die gebruik maakt van kunstmatige intelligentie (AI) om zo gesprekken met (potentiële) klanten te voeren. AI-chatbots kunnen op een natuurlijke en flexibele manier communiceren, in tegenstelling tot traditionele chatbots die vaak op regels gebaseerd zijn. Een AI-chatbot kan gebruikt worden als klantenservice of als leadgenerator. Daarnaast kan een AI-chatbot ook een perfect middel zijn voor interne communicatie, door te dienen als interne vraagbaak voor collega’s.

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van een AI-chatbot. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Goed of Best, óf als onderdeel van een groeiprogramma. Wanneer we aan de slag gaan met een AI-chatbot, doorlopen we de volgende stappen.

Plannen

We starten altijd met een kennismakingsgesprek met een uitgebreide intake. We bespreken het gewenste gedrag van de AI-chatbot; wat mag de bot wel en niet doen? En welke tone-of-voice moet de AI-chatbot hanteren? We hebben natuurlijk content nodig om de AI-chatbot te voeden. Daarom bespreken we welke informatie aanwezig is.

Doen

We verzamelen de content en huisstijlelementen. We starten vervolgens met de eerste inrichting van de AI-chatbot. We ontwikkelen testvragen en scenario’s zodat we een eerste versie van de bot kunnen opleveren. Ook doen we uitgebreide testen waarin we ons in jouw doelgroep verplaatsen. Welke vragen hebben zij en welk antwoord geeft de bot?

Controleren

In deze fase hebben we wederom een nieuwe testronde, dit keer met collega’s en indien mogelijk klanten. We stellen uitgebreide vragen, kijken hoe de bot reageert en optimaliseren op basis van de feedback van jou, jouw collega’s en jouw klanten. Pas wanneer de bot volledig akkoord is, gaan we live.

Optimaliseren

Na livegang blijven we optimaliseren. We controleren wat er gevraagd en gezegd wordt en blijven de AI-chatbot het gewenste gedrag aanleren. We monitoren de prestaties en verbeteren waar nodig. Zo heb jij een AI-chatbot die volledig up-to-date is.

Waarom een AI-chatbot?

Een AI-chatbot heeft veel voordelen:

  1. 24/7 klantenservice. Met een AI-chatbot sta je altijd klaar voor je klanten, ongeacht het tijdstip. Jouw klanten krijgen binnen enkele seconden een antwoord, waardoor zij nooit met lege handen blijven staan.
  2. Efficiëntie en kostenbesparing. Je bespaart kosten door de routinematige vragen te laten beantwoorden door een AI-chatbot. Zo kun je jouw collega’s op de juiste plekken inzetten en tijd besparen.
  3. Meertalige chatbots. Met een AI-chatbot bereik je een wereldwijd publiek. Jouw klanten kunnen het gesprek opstarten in een taal naar keuze. De chatbot geeft op een juiste manier antwoord in dezelfde taal.
  4. Inzicht in klantvragen. Een bijkomend voordeel van een AI-chatbot is het inzicht in het gedrag van jouw klanten. Alle gestelde vragen kunnen input zijn voor webpagina’s, blogs, video’s of social media berichten. Kun je daar wel wat hulp bij gebruiken? Dan helpen we jou uiteraard graag als onderdeel van ons marketingabonnement of groeitraject.

Het is mogelijk om de AI-chatbot te koppelen aan een live agent take-over. In dat geval kunnen jouw klanten aangeven dat ze willen overschakelen naar een gesprek met een collega. Jouw medewerkers krijgen dan een seintje en kunnen het gesprek overnemen.

Start vandaag met een AI-chatbot

Kunnen wij jou helpen met een AI-chatbot? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Onze marketeers hebben alle kennis in huis om jouw bedrijf het podium te geven dat het verdient.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!