Spring naar content

Marketing automation

Marketing automation helpt je een potentiële klant (prospect) te begeleiden van een sluimerende interesse naar een echte aankoop behoefte. Met marketing automation begeleid je leads met gepersonaliseerde, geautomatiseerde content die precies op het juiste moment wordt aangeboden. Zo zorgen we ervoor dat een lead ongemerkt stap voor stap dichter bij het moment van aankoop komt.

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat is marketing automation?

Marketing automation maakt gebruik van slimme technologie die helpt om marketingprocessen via je website of mail te sturen. Op basis van het gedrag van de prospect worden geautomatiseerde acties (workflows) ingezet, zoals het versturen van gepersonaliseerde e-mails of het aanbieden van specifieke content op het juiste moment. Deze workflows worden geactiveerd door middel van triggers, zoals het downloaden van een brochure of het inschrijven voor een nieuwsbrief. Hoe vaker er een trigger wordt geactiveerd, hoe beter gekwalificeerd de lead wordt. Marketing automation neemt veel handmatige activiteiten over en verstuurd berichten of mails met de juiste informatie wanneer het een goed moment is.

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van marketing automation. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Goed of Best, óf als onderdeel van een groeiprogramma. Wanneer we aan de slag gaan met marketing automation, doorlopen we de volgende stappen.

Plannen

We beginnen met een grondige analyse van jouw huidige klantinteracties en identificeren kansen voor marketing automatisering. We brengen de klantreis in kaart en bepalen de touchpoints waar marketing automatisering het meeste impact kan hebben.

Doen

Op basis van onze analyse ontwikkelen we een op maat gemaakte marketing automation strategie. We stellen de juiste triggers in, ontwerpen gepersonaliseerde content flows en stellen meetbare doelen in.

Controleren

Na elke campagne meten we de prestaties. Hoe hoog was het open- en klikpercentage? Welke content genereerde de meeste interactie? En waar haakten mensen op af? Met deze inzichten kunnen we de strategie verfijnen.

 

Optimaliseren

Op basis van de verzamelde data beginnen we met het finetunen van de campagnes. Dit kan het aanpassen van content, het wijzigen van triggers of het aanpassen van doelgroepen omvatten.

Waarom marketing automation?

Marketing automation zorgt voor efficiëntie én betere resultaten. Omdat je processen automatiseert op basis van data, kun je meer doen met minder budget. Met marketing automation zorg je ervoor dat je uitingen persoonlijk voelen, wat de betrokkenheid en conversie verhoogt.

Start vandaag met marketing automation

Kunnen wij jou helpen met marketing automation? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Onze marketeers hebben alle kennis in huis om jouw bedrijf het podium te geven dat het verdient.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!