Spring naar content

Positionering

Wil jij met jouw bedrijf een blijvende indruk achterlaten? En wil je je onderscheiden van de rest en opvallen bij jouw doelgroep? Dat is waar positionering om draait: jouw unieke plek in het brein van je doelgroep, onderscheidend én herkenbaar. Wij helpen je om jouw positionering in kaart te brengen en zorgen er zo voor dat jouw marketing niet alleen doelgericht is, maar ook efficiënt én effectief.

Herman Koot

Neem contact op

Contact

Wat is positionering?

Positionering is de strategisch gekozen plek die je in wil nemen in het hoofd van jouw doelgroep ten opzichte van de concurrentie. Bij het bepalen van een positionering kijk je naar drie elementen: je eigen bedrijf, merk, product of dienst, jouw concurrenten en jouw doelgroep. Een krachtige positionering bouwt een sterk imago en maakt het makkelijker om slim te kiezen waar jij je tijd en geld in investeert. Kortom: met een goede positionering focus je op wat écht werkt!

Buro Koorts helpt jou om jouw doelen te behalen met behulp van een positionering. Dat doen we als onderdeel van ons abonnement Best óf als onderdeel van een groeiprogramma. Wanneer we aan de slag gaan met jouw positionering, doorlopen we de volgende stappen.

Plannen

We starten met een grondige analyse van jouw huidige situatie. We onderzoeken je bedrijf, je aanbod, je concurrenten en je doelgroep. Samen stippelen we een route uit om jouw positionering in kaart te brengen.

Doen

Door middel van workshops en brainstormsessies verzamelen we alle benodigde informatie om jouw unieke positie te definiëren. Dit werken we uit in een heldere en duidelijke positionering, één waar jij je in kan vinden.

Controleren

We toetsen de verzamelde inzichten aan je doelstellingen. We evalueren of de positionering aansluit bij je doelgroep en of deze je werkelijk onderscheidt van de concurrentie. Indien nodig, stellen we bij om tot een scherpere positionering te komen.

Optimaliseren

In de laatste fase verfijnen we jouw positionering. We scherpen de boodschap aan, zorgen voor een heldere formulering en maken de positionering concreet en toepasbaar. Het eindresultaat is een duidelijk omschreven, unieke positie die jou onderscheidt in de markt en past bij je doelgroep.

Waarom positionering?

Door jouw bedrijf te positioneren, zorg je ervoor dat jij een onderscheidende plaats krijgt ten opzichte van de concurrentie. Het resultaat? Je valt meer op bij je doelgroep! Met een positionering probeer je heel doelgericht bepaalde kenmerken te verbinden aan jouw bedrijf. Je creëert bewust een imago dat aansluit bij jouw doelgroep én dat zich onderscheidt van de rest.

Start vandaag met jouw positionering

Kunnen wij jou helpen met jouw positionering? Neem dan contact met ons op.

Wij zijn Buro Koorts

Helpen, ontwikkelen, resultaat en enthousiasme. Dat zijn de kernwaarden die de rode draad vormen in alles wat wij doen. Bij Buro Koorts werken allround marketeers die jou écht helpen jouw doelen te bereiken. Wat ons uniek maakt? Dat is onze werkwijze. Je werkt samen met een collega als vast aanspreekpunt, die jou helpt met marketing in de breedte. Door te werken op basis van gedragsvoorkeuren, vullen we elkaar aan. Zo halen we het beste in elkaar naar boven.

Meer weten?

Herman Koot

Heb je een vraag?

App ons direct via WhatsApp!